artykuł nr 1

Wydawanie wtórnika tablic rejestracyjnych

I. Wymagane wnioski:

  1. Wniosek (drukowany przy stanowisku).

 

II. Wymagane dokumenty:

  1. Dowód rejestracyjny pojazdu.
  2. Oświadczenie o zagubieniu tablicy rejestracyjnej/tablic rejestracyjnych lub w przypadku kradzieży - zaświadczenie z Policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży tablicy rejestracyjnej/ tablic rejestracyjnych.
  3. Tablica rejestracyjna/tablice rejestracyjne, jeżeli zostały zniszczone.
  4. Potwierdzenie wniesienia opłat.
  5. Dokument określający tożsamość działającego osobiście właściciela lub pełnomocnika:

  a). w przypadku gdy właścicielem jest osoba fizyczna - dowód osobisty,

  b). w przypadku braku możliwości osobistego stawienia się wszystkich współwłaścicieli (osób

  fizycznych) pisemne pełnomocnictwo od każdego do załatwienia sprawy udzielone pełnomocnikowi,

  6.  W przypadku osoby prawnej - wymagany jest aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego oraz

pisemne pełnomocnictwo  w przypadku działania przez przedstawiciela  (za wyjątkiem sytuacji,

w których uprawnienie do reprezentacji osoby prawnej jest uwidocznione w publicznie dostępnych

  rejestrach; prokurent),

 

Uwaga: W przypadku wtórników tablic rejestracyjnych o wyróżniku zgodnym ze wzorem: SCZ AA01/ SCZ 01AA/ SCZ A001 zachodzi konieczność zamówienia kompletu tablic (dwóch sztuk).

 

III. Opłaty :

  1. Samochód, ciągnik samochodowy:
  • jedna tablica: 52,50 zł
  • dwie białe tablice rejestracyjne: 92,50 zł 
  • naczepa, przyczepa, motocykl, ciągnik rolniczy : 52,50 zł 
  • motorower: 42,50 zł 

  2. W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić

opłatę skarbową 17,00 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu,

zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).

Opłatę za wydanie tablic należy uiścić gotówką lub przy pomocy karty płatniczej w KASIE Starostwa Powiatowego w Częstochowie albo na konto Starostwa Powiatowego w Częstochowie - BGŻ S.A. O/Cz-wa 41 2030 0045 1110 0000 0185 1970;

W przypadku przelewu bankowego w tytule należy wpisać NUMER REJESTRACYJNY POJAZDU  lub  ostatnich 5 znaków NUMERU VIN.

Opłaty Skarbowe należy uiszczać tylko i wyłącznie gotówką w KASIE Starostwa Powiatowego  w Częstochowie bądź wpłacając na konto Urzędu Miasta w Częstochowie : 

40 1030 1104 0000 0000 9325 1000.

 

 

IV. Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym wraz z przepisami wykonawczymi.

 

V. Termin załatwienia sprawy:

  1. Do 7 dni, natomiast w przypadku sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego do miesiąca. Sprawy szczególnie skomplikowane do 2 miesięcy.

 

VI.Miejsce załatwienia sprawy:

  1. Składanie wniosków: ul. Jana III Sobieskiego 9, Wydział Komunikacji, parter, pokój 30.

 

VII. Jednostka odpowiedzialna:

  1. Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Częstochowie, e-mail: komunikacja@czestochowa.powiat.pl

 

VIII. Tryb odwoławczy:

  1. BRAK.

 

IX. Uwagi:

  1. Podane informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa.
  2. Organ rejestrujący obowiązany jest do przeprowadzenia kontroli spełnienia obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia OC pojazdu.
  3. Na okres konieczny do wykonania wtórnika tablicy rejestracyjnej/tablic rejestracyjnych właściciel pojazdu może złożyć wniosek o wydanie pozwolenia czasowego oraz tymczasowych tablic rejestracyjnych.
Dostępne kategorie:
Rejestracja nowego pojazdu
Rejestracja używanego pojazdu zakupionego na terenie Rzeczypospolitej Polskiej
Rejestracja pojazdu sprowadzonego z zagranicy
Rejestracja pojazdu zabytkowego
Nadanie cech identyfikacyjnych i nabicie tabliczki znamionowej, Nadanie cech identyfikacyjnych i/lub nabicie tabliczki znamionowej
Wydawanie wtórnika tablic rejestracyjnych
Wydawanie dodatkowej tablicy rejestracyjnej
Zgłoszenie nabycia pojazdu
Zgłoszenie zbycia pojazdu
Wyrejestrowanie pojazdu
Czasowe wycofanie pojazdów z ruchu oraz ich przywrócenie
Wymiana dowodu rejestracyjnego
Wydawanie wtórnika nalepki na szybę
Wydawanie wtórnika dowodu rejestracyjnego lub karty pojazdu w przypadku zagubienia bądź kradzieży dokumentów
Wpis/ wykreślenie adnotacji o współwłaścicielu w dowodzie rejestracyjnym i w karcie pojazdu
Wpis/wykreślenie adnotacji o współwłasności banku w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu
Wpis/ wykreślenie adnotacji o zastawie rejestrowym w dowodzie rejestracyjnym
Dokonanie adnotacji " o zmianie adresu z urzędu" w dowodzie rejestracyjnym pojazdu
Dokonanie adnotacji "o przystosowaniu pojazdu do zasilania gazem" w dowodzie rejestracyjnym oraz karcie pojazdu
Dokonanie adnotacji "HAK", "TAXI", "L", Bus 100km, VAT,Euro, CIT, PIT w dowodzie rejestracyjnym pojazdu oraz w karcie pojazdu
Wydanie zaświadczenia o posiadaniu/nieposiadaniu pojazdu lub zaświadczenia o pochodzeniu pojazdu
Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policję (dotyczy również e-zatrzymania)