Zgłoszenie zbycia pojazdu
I. Wymagane wnioski:
- Wniosek * wydawany jest w trakcie załatwiania sprawy.
II. Wymagane dokumenty:
- Dowód osobisty osoby zgłaszającej zbycie pojazdu.
- Dokument zbycia pojazdu - umowa sprzedaży pojazdu, umowa darowizny, umowa zamiany, faktura VAT (zachowanie ciągłości umów ).
- W przypadku sprzedaży pojazdu przez autokomis należy przedłożyć umowę wstawienia pojazdu do komisu lub umowę zlecenia sprzedaży oraz fakturę potwierdzającą sprzedaż tego pojazdu.
- W przypadku działania przez przedstawiciela pisemne pełnomocnictwa udzielone przez wszystkich właścicieli dla osoby załatwiającej sprawę.
III. Opłaty :
- W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową 17,00 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu).
Opłaty Skarbowe należy uiszczać tylko i wyłącznie gotówką w KASIE Starostwa Powiatowego w Częstochowie bądź wpłacając na konto Urzędu Miasta w Częstochowie : 40 1030 1104 0000 0000 9325 1000.
IV. Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 988 ze zm.) wraz z przepisami wykonawczymi.
V. Termin załatwienia sprawy:
- Niezwłocznie, natomiast w przypadku sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego do miesiąca. Sprawy szczególnie skomplikowane do 2 miesięcy.
VI. Miejsce załatwienia sprawy:
- Składanie wniosków: ul. Jana III Sobieskiego 9, parter, Wydział Komunikacji - pokój 24.
VII. Jednostka odpowiedzialna:
- Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Częstochowie, e-mail: komunikacja@czestochowa.powiat.pl
VIII. Tryb odwoławczy:
- BRAK
IX. Uwagi:
- Podane informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa.
- W szczególnych przypadkach może być wymagane złożenie dodatkowych dokumentów i wyjaśnień.