Licencja przy pośrednictwie przy przewozie rzeczy (licencja spedycyjna)
I. Wymagane wnioski:
- Wniosek o udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy.
I. Wymagane załączniki:
- Oświadczenie osoby zarządzającej transportem drogowym;
- Kserokopia certyfikatu kompetencji zawodowych osoby zarządzającej transportem drogowym;
- Oświadczenie osoby zarządzającej transportem o niekaralności;
- Dokumenty potwierdzające spełnianie warunków finansowych zapewniających podjęcie i prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego określonej dostępnymi środkami finansowymi lub majątkiem w wysokości 50.000 euro.
III. Opłaty:
- Opłata za wydanie licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy:
a) na 15 lat: 800,00 zł,
b) na 30 lat: 900,00 zł,
c) na 50 lat: 1000,00 zł.
Opłaty należy uiszczać gotówką lub przy pomocy karty płatniczej w KASIE Starostwa Powiatowego w Częstochowie albo na konto Starostwa Powiatowego w Częstochowie
41 2030 0045 1110 0000 0185 1970.
IV. Dokumenty do wglądu:
- Oryginały przedłożonych dokumentów.
V. Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym wraz z przepisami wykonawczymi
VI. Termin załatwiania sprawy:
- 30 dni
VII. Miejsce załatwienia sprawy:
- Składanie wniosków: ul. Jana III Sobieskiego 9, parter, pokój 38a.
VIII. Jednostka odpowiedzialna:
- Wydział Komunikacji, e-mail:komunikacja@czestochowa.powiat.pl
- Transport drogowy, e-mail:transport@czestochowa.powiat.pl
IX. Tryb odwoławczy:
- Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Częstochowie za pośrednictwem Starosty Częstochowskiego w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
X. Opłaty za odwołanie:
- BRAK
XI. Uwagi:
- BRAK