lub pełnomocnika:
- w przypadku gdy właścicielem jest osoba fizyczna - dowód osobisty,
- w przypadku braku możliwości osobistego stawienia się wszystkich współwłaścicieli (osób fizycznych) pisemne pełnomocnictwo do załatwienia sprawy udzielone pełnomocnikowi,
-w przypadku osoby prawnej - pisemne pełnomocnictwo.
III. Opłaty :
- Samochód, ciągnik samochodowy: 160,00 zł (z wymianą tablic)/ 80,00 zł/ 66,50 zł
- Naczepa, przyczepa, motocykl, ciągnik rolniczy: 120,00 zł (z wymianą tablic)/ 80,00 zł /66,50 zł
- Motorower: 110,00 zł / 80,00 zł / 66,50 zł
- W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową 17,00 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
Opłatę za wydanie dokumentu należy uiścić gotówką lub przy pomocy karty płatniczej w KASIE Starostwa Powiatowego w Częstochowie albo na konto Starostwa Powiatowego w Częstochowie - BGŻ S.A. O/Cz-wa 41 2030 0045 1110 0000 0185 1970;
W przypadku przelewu bankowego w tytule należy wpisać NUMER REJESTRACYJNY POJAZDU lub ostatnich 5 znaków NUMERU VIN.
Opłaty Skarbowe należy uiszczać tylko i wyłącznie gotówką w KASIE Starostwa Powiatowego w Częstochowie bądź wpłacając na konto Urzędu Miasta w Częstochowie :
40 1030 1104 0000 0000 9325 1000.
IV. Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym wraz z przepisami wykonawczymi.
V. Termin załatwienia sprawy:
- Niezwłocznie, natomiast w przypadku sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego do miesiąca. Sprawy szczególnie skomplikowane do 2 miesięcy.
VI. Miejsce załatwienia sprawy:
- Składanie wniosków: ul. Jana III Sobieskiego 9, Wydział Komunikacji, parter, pokój 30.
VII. Jednostka odpowiedzialna:
- Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Częstochowie,
e-mail: komunikacja@czestochowa.powiat.pl
VIII. Tryb odwoławczy:
- Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Częstochowie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Częstochowy w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
IX. Uwagi:
- Organ rejestrujący dokonuje kontroli spełnienia obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia OC pojazdów mechanicznych.
- W przypadku, gdy dane zbywcy pojazdu są niezgodne z danymi zawartymi w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu (jeżeli była wydana), do wniosku o rejestrację pojazdu należy dołączyć wszystkie dokumenty potwierdzające fakt przeniesienia prawa własności w oryginale (np. umowy, faktury, itp.).
- W przypadku, gdy zbywcą pojazdu jest przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie obrotu pojazdami, jako dowód własności potwierdzający nabycie prawa własności przez tego zbywcę, dopuszcza się uwierzytelnioną notarialnie kopię tego dowodu.
- W przypadku zagubienia dowodu rejestracyjnego lub karty pojazdu przed ponowną rejestracją należy przedłożyć zaświadczenie wydane przez ostatni organ rejestrujący, potwierdzające dane zawarte w zagubionym dokumencie.
- Jeżeli z przedkładanych dokumentów (np. umowy sprzedaży, faktury) wynika, że pojazd uczestniczył w wypadku drogowym lub narusza wymagania ochrony środowiska, konieczne jest przedłożenie zaświadczenia potwierdzającego wykonanie dodatkowego badania technicznego, które diagnosta może przeprowadzić na wniosek właściciela.
- Podane informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa. W szczególnych przypadkach może być wymagane złożenie dodatkowych dokumentów i wyjaśnień.