e-mail: komunikacja@czestochowa.powiat.pl
VIII. Tryb odwoławczy:
- Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Częstochowie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Częstochowy w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
IX. Uwagi:
- Organ rejestrujący dokonuje kontroli spełnienia obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia OC pojazdów mechanicznych.
- W przypadku, gdy dane zbywcy pojazdu są niezgodne z danymi zawartymi w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu (jeżeli była wydana), do wniosku o rejestrację pojazdu należy dołączyć wszystkie dokumenty potwierdzające fakt przeniesienia prawa własności w oryginale (np. umowy, faktury, itp.).
- W przypadku, gdy zbywcą pojazdu jest przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie obrotu pojazdami, jako dowód własności potwierdzający nabycie prawa własności przez tego zbywcę, dopuszcza się uwierzytelnioną notarialnie kopię tego dowodu.
- W przypadku zagubienia dowodu rejestracyjnego lub karty pojazdu przed ponowną rejestracją należy przedłożyć zaświadczenie wydane przez ostatni organ rejestrujący, potwierdzające dane zawarte w zagubionym dokumencie.
- Jeżeli z przedkładanych dokumentów (np. umowy sprzedaży, faktury) wynika, że pojazd uczestniczył w wypadku drogowym lub narusza wymagania ochrony środowiska, konieczne jest przedłożenie zaświadczenia potwierdzającego wykonanie dodatkowego badania technicznego, które diagnosta może przeprowadzić na wniosek właściciela.
- Podane informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa. W szczególnych przypadkach może być wymagane złożenie dodatkowych dokumentów i wyjaśnień.