Nadanie cech identyfikacyjnych i nabicie tabliczki znamionowej. Nadanie cech identyfikacyjnych i/lub nabicie tabliczki znamionowej
I. Wymagane wnioski:
- Wniosek.
II. Wymagane dokumenty:
- Dowód rejestracyjny pojazdu.
- Karta pojazdu, jeżeli była wydana.
- Dokumenty stwierdzające konieczność nadania cech identyfikacyjnych:
a). oświadczenie, że pojazd jest zbudowany przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji
własnej, którego markę określa się jako „SAM”,
b). dowód własności ramy lub podwozia pojazdu, w którym dokonano wymiany ramy lub podwozia na
odpowiednio ramę lub podwozie bez numeru fabrycznego,
c). dowód odprawy celnej przywozowej, jeżeli podwozie lub rama zostały sprowadzone z terytorium
państwa niebędącego państwem członkowskim,
d). dokumenty stwierdzające odzyskanie pojazdu po kradzieży, w którym cecha identyfikacyjna uległa
zatarciu lub sfałszowaniu,
e). dokumenty stwierdzające nabycie pojazdu na licytacji publicznej lub od podmiotu wykonującego
orzeczenie o przepadku pojazdu na rzecz Skarbu Państwa, w którym cecha identyfikacyjna uległa
zatarciu lub sfałszowaniu,
f). prawomocne orzeczenie sądu ustalające prawo własności pojazdu, w którym cecha identyfikacyjna
uległa zatarciu lub sfałszowaniu,
g). zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu lub opinia rzeczoznawcy
samochodowego, w którym cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu lub została zniszczona podczas
wypadku drogowego albo podczas naprawy,
h). zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu zgodności pojazdu zabytkowego, w którym cecha
identyfikacyjna nie została umieszczona,
4. Opinia rzeczoznawcy samochodowego, który jest wpisany na listę prowadzoną przez ministra
właściwego ds. transportu, jeżeli jest wymagana.
5. Dokument (zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym lub oświadczenie)
potwierdzający brak, utratę lub zniszczenie tabliczki znamionowej w pojeździe, bądź utratę
aktualności treści tabliczki znamionowej w zakresie określenia cech identyfikacyjnych.
6. Dowód własności pojazdu, jeżeli nastąpiła zmiana w zakresie prawa własności.
7. Dokument określający tożsamość działającego osobiście właściciela lub pełnomocnika:
a). w przypadku gdy właścicielem jest osoba fizyczna - dowód osobisty,
b). w przypadku braku możliwości osobistego stawienia się wszystkich współwłaścicieli (osób fizycznych)
pisemne pełnomocnictwo od każdego do załatwienia sprawy udzielone pełnomocnikowi,
c). w przypadku osoby prawnej - wymagany jest aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego oraz
pisemne pełnomocnictwo w przypadku działania przez przedstawiciela (za wyjątkiem sytuacji,
w których uprawnienie do reprezentacji osoby prawnej jest uwidocznione w publicznie dostępnych
rejestrach; prokurent),
III. Opłaty :
- Opłata skarbowa za wydanie decyzji w sprawie nadania cech identyfikacyjnych pojazdu, wykonania tabliczki znamionowej zastępczej: 10,00 zł.
- W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową 17,00 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
Opłatę za wydanie dokumentu należy uiścić gotówką lub przy pomocy karty płatniczej w KASIE Starostwa Powiatowego w Częstochowie albo na konto Starostwa Powiatowego w Częstochowie - BGŻ S.A. O/Cz-wa : 41 2030 0045 1110 0000 0185 1970;
W przypadku przelewu bankowego w tytule należy wpisać NUMER REJESTRACYJNY POJAZDU lub ostatnich 5 znaków NUMERU VIN.
Opłaty Skarbowe należy uiszczać tylko i wyłącznie gotówką w KASIE Starostwa Powiatowego w Częstochowie bądź wpłacając na konto Urzędu Miasta w Częstochowie :
40 1030 1104 0000 0000 9325 1000.
IV. Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym wraz z przepisami wykonawczymi.
V. Termin załatwienia sprawy:
- Do 7 dni, natomiast w przypadku sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego do miesiąca. Sprawy szczególnie skomplikowane do 2 miesięcy.
VI. Miejsce załatwienia sprawy:
- Składanie wniosków: ul. Jana III Sobieskiego 9, Wydział Komunikacji, parter, pokój 30, stanowisko 1.
VII. Jednostka odpowiedzialna:
- Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Częstochowie, e-mail: komunikacja@czestochowa.powiat.pl
VIII. Tryb odwoławczy:
- Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Częstochowie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Częstochowy w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
IX. Uwagi:
- Podane informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa.
- W szczególnych przypadkach może być wymagane złożenie dodatkowych dokumentów i wyjaśnień, informacja telefoniczna 34 32-29-167