Wydawanie wtórnika tablic rejestracyjnych
I. Wymagane wnioski:
- Wniosek (drukowany przy stanowisku).
II. Wymagane dokumenty:
- Dowód rejestracyjny pojazdu.
- Oświadczenie o zagubieniu tablicy rejestracyjnej/tablic rejestracyjnych lub w przypadku kradzieży - zaświadczenie z Policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży tablicy rejestracyjnej/ tablic rejestracyjnych.
- Tablica rejestracyjna/tablice rejestracyjne, jeżeli zostały zniszczone.
- Potwierdzenie wniesienia opłat.
- Dokument określający tożsamość działającego osobiście właściciela lub pełnomocnika:
a). w przypadku gdy właścicielem jest osoba fizyczna - dowód osobisty,
b). w przypadku braku możliwości osobistego stawienia się wszystkich współwłaścicieli (osób
fizycznych) pisemne pełnomocnictwo od każdego do załatwienia sprawy udzielone pełnomocnikowi,
6. W przypadku osoby prawnej - wymagany jest aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego oraz
pisemne pełnomocnictwo w przypadku działania przez przedstawiciela (za wyjątkiem sytuacji,
w których uprawnienie do reprezentacji osoby prawnej jest uwidocznione w publicznie dostępnych
rejestrach; prokurent),
Uwaga: W przypadku wtórników tablic rejestracyjnych o wyróżniku zgodnym ze wzorem: SCZ AA01/ SCZ 01AA/ SCZ A001 zachodzi konieczność zamówienia kompletu tablic (dwóch sztuk).
III. Opłaty :
- Samochód, ciągnik samochodowy:
- jedna tablica: 52,50 zł
- dwie białe tablice rejestracyjne: 92,50 zł
- naczepa, przyczepa, motocykl, ciągnik rolniczy : 52,50 zł
- motorower: 42,50 zł
2. W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić
opłatę skarbową 17,00 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu,
zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
Opłatę za wydanie tablic należy uiścić gotówką lub przy pomocy karty płatniczej w KASIE Starostwa Powiatowego w Częstochowie albo na konto Starostwa Powiatowego w Częstochowie - BGŻ S.A. O/Cz-wa 41 2030 0045 1110 0000 0185 1970;
W przypadku przelewu bankowego w tytule należy wpisać NUMER REJESTRACYJNY POJAZDU lub ostatnich 5 znaków NUMERU VIN.
Opłaty Skarbowe należy uiszczać tylko i wyłącznie gotówką w KASIE Starostwa Powiatowego w Częstochowie bądź wpłacając na konto Urzędu Miasta w Częstochowie :
40 1030 1104 0000 0000 9325 1000.
IV. Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym wraz z przepisami wykonawczymi.
V. Termin załatwienia sprawy:
- Do 7 dni, natomiast w przypadku sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego do miesiąca. Sprawy szczególnie skomplikowane do 2 miesięcy.
VI.Miejsce załatwienia sprawy:
- Składanie wniosków: ul. Jana III Sobieskiego 9, Wydział Komunikacji, parter, pokój 30.
VII. Jednostka odpowiedzialna:
- Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Częstochowie, e-mail: komunikacja@czestochowa.powiat.pl
VIII. Tryb odwoławczy:
- BRAK.
IX. Uwagi:
- Podane informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa.
- Organ rejestrujący obowiązany jest do przeprowadzenia kontroli spełnienia obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia OC pojazdu.
- Na okres konieczny do wykonania wtórnika tablicy rejestracyjnej/tablic rejestracyjnych właściciel pojazdu może złożyć wniosek o wydanie pozwolenia czasowego oraz tymczasowych tablic rejestracyjnych.