artykuł nr 1

Zgłoszenie zbycia pojazdu

I. Wymagane wnioski:

  1. Wniosek * wydawany jest w trakcie załatwiania sprawy.

 

II. Wymagane dokumenty:

  1. Dowód osobisty osoby zgłaszającej zbycie pojazdu.
  2. Dokument zbycia pojazdu - umowa sprzedaży pojazdu, umowa darowizny, umowa zamiany, faktura VAT (zachowanie ciągłości umów ).
  3. W przypadku sprzedaży pojazdu przez autokomis należy przedłożyć umowę wstawienia pojazdu do komisu lub umowę zlecenia sprzedaży oraz fakturę potwierdzającą sprzedaż tego pojazdu.
  4. W przypadku działania przez przedstawiciela pisemne pełnomocnictwa udzielone przez wszystkich właścicieli dla osoby załatwiającej sprawę.

 

III. Opłaty :

  1. W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową 17,00 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu).

Opłaty Skarbowe należy uiszczać tylko i wyłącznie gotówką w KASIE Starostwa Powiatowego  w Częstochowie bądź wpłacając na konto Urzędu Miasta w Częstochowie : 40 1030 1104 0000 0000 9325 1000.

 

 

IV. Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 988 ze zm.) wraz z przepisami wykonawczymi.

 

V. Termin załatwienia sprawy:

  1. Niezwłocznie, natomiast w przypadku sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego do miesiąca. Sprawy szczególnie skomplikowane do 2 miesięcy.

 

VI. Miejsce załatwienia sprawy:

  1. Składanie wniosków: ul. Jana III Sobieskiego 9, parter, Wydział Komunikacji - pokój 24.

 

VII. Jednostka odpowiedzialna:

  1. Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Częstochowie,  e-mail: komunikacja@czestochowa.powiat.pl

 

VIII. Tryb odwoławczy:

  1. BRAK

 

IX. Uwagi:

  1. Podane informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa.
  2. W szczególnych przypadkach może być wymagane złożenie dodatkowych dokumentów i wyjaśnień.