artykuł nr 1

Wpis/wykreślenie adnotacji o współwłasności banku w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu

Wpis adnotacji o współwłasności banku

w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu 

 

I. Wymagane wnioski:

  1. Wniosek * wydawany jest w trakcie załatwiania sprawy.

 

II. Wymagane dokumenty:

  1. Dowód osobisty osoby wnioskującej o dokonanie wpisu.
  2. Dowód rejestracyjny pojazdu.
  3. Karta pojazdu, jeśli była wydana.
  4. Umowa przewłaszczenia pojazdu na rzecz banku - wpis.

W przypadku działania  przez przedstawiciela pisemne pełnomocnictwa udzielone przez wszystkich właścicieli  dla osoby załatwiającej sprawę.

 

III. Opłaty:

  1. W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową 17,00 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu).

Opłaty Skarbowe należy uiszczać tylko i wyłącznie gotówką w KASIE Starostwa Powiatowego  Starostwa Powiatowego w Częstochowie bądź wpłacając na konto Urzędu Miasta w Częstochowie :

40 1030 1104 0000 0000 9325 1000.

 

IV. Podstawa prawna: 

  1. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym  wraz z przepisami wykonawczymi.

 

V. Termin załatwienia sprawy:

  1. Niezwłocznie, natomiast w przypadku sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego do miesiąca. Sprawy szczególnie skomplikowane do 2 miesięcy.

 

VI. Miejsce załatwienia sprawy:

  1. Składanie wniosków: ul. Jana III Sobieskiego 9, parter, Wydział Komunikacji - pokój 24.

 

VII. Jednostka odpowiedzialna:

  1. Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Częstochowie, e-mail: komunikacja@czestochowa.powiat.pl

 

VIII. Tryb odwoławczy:

  1. BRAK.

 

IX. Uwagi:

  1. Podane informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa.
  2. W szczególnych przypadkach może być wymagane złożenie dodatkowych dokumentów i wyjaśnień.

 

Wykreślenie adnotacji o współwłasności banku 

w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu 

 

I. Wymagane wnioski:

  1. Wniosek * wydawany jest w trakcie załatwiania sprawy.

 

II. Wymagane dokumenty:

  1. Dowód osobisty osoby wnioskującej o dokonanie wykreślenia.
  2. Dowód rejestracyjny pojazdu.
  3. Karta pojazdu, jeśli była wydana.
  4. Umowa zwrotnego przeniesienia prawa własności pojazdu.

W przypadku działania  przez przedstawiciela pisemne pełnomocnictwa udzielone przez wszystkich właścicieli  dla osoby załatwiającej sprawę.

 

III. Opłaty:

  1. W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową 17,00 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).

Opłaty Skarbowe należy uiszczać tylko i wyłącznie gotówką w KASIE Starostwa Powiatowego w Częstochowie bądź wpłacając na konto Urzędu Miasta w Częstochowie : 

40 1030 1104 0000 0000 9325 1000.

 

IV. Podstawa prawna: 

  1. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym wraz z przepisami wykonawczymi.

 

V. Termin załatwienia sprawy:

  1. Niezwłocznie, natomiast w przypadku sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego do miesiąca. Sprawy szczególnie skomplikowane do 2 miesięcy.

 

VI. Miejsce załatwienia sprawy:

  1. Składanie wniosków: ul. Jana III Sobieskiego 9, parter, Wydział Komunikacji - pokój 24.

 

VII. Jednostka odpowiedzialna:

  1. Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Częstochowie, e-mail: komunikacja@czestochowa.powiat.pl

 

VIII. Tryb odwoławczy:

  1. BRAK.

 

IX. Uwagi:

  1. Podane informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa.
  2. W szczególnych przypadkach może być wymagane złożenie dodatkowych dokumentów i wyjaśnień.

 

 

obrazek